Zakumaj.pl

Jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

Jak przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej?

Często zdarza się, że podejmujemy decyzję o zmianie trybu życia, zaczynamy zdrowiej się odżywiać i trenować, ale nasza sylwetka mimo to się nie zmienia. Ważymy tyle samo co przedtem, a spódnice nadal są ciasne. Jeśli chcemy pozbyć się niechcianego tłuszczyku, musimy szybciej spalać kalorie. Jak to zrobić, dowiesz się z tego artykułu.

  • Zadbaj o swój metabolizm

    Zadbaj o swój metabolizm

    Aby schudnąć, trzeba doprowadzić do sytuacji, kiedy zużywamy więcej kalorii, niż otrzymujemy ze spożywanym pokarmem. Jeśli jednak mamy bardzo wolną przemianę materii, możemy jeść naprawdę niewiele, a nie będziemy chudnąć. Może nawet zdarzyć się tak, że będziemy na diecie, a przytyjemy… Dlatego tak ważne jest, aby przyspieszyć swój metabolizm. Umożliwiają to między innymi ćwiczenia. Najlepiej jeśli są to zarówno ćwiczenia cardio, jak i siłowe, ponieważ im więcej mamy mięśni, tym więcej zużywamy energii.

  • Unikaj monotonii

    Unikaj monotonii

    Powtarzanie w kółko takich samych ćwiczeń jest nie tylko nudne, ale także nieefektywne. Organizm przyzwyczaja się do danego typu aktywności i przestaje ona być skuteczna. Dlatego warto modyfikować swój plan treningowy, w klubie fitness korzystać z różnych urządzeń, a także zwiększać obciążenie. Maszerując czy biegając z obciążeniem, zużyjesz znacznie więcej kalorii.

  • Ćwicz rano

    Rano co prawda chciałoby się pospać jak najdłużej, a potem spokojnie wypić kawę, ale jeśli wstaniemy nieco wcześniej i poświęcimy ten czas na krótką gimnastykę, jedynie na tym zyskamy. Nie muszą to być zwykłe ćwiczenia, można potańczyć w rytm muzyki albo wyjść na krótki spacer. Zyskujemy lepszy nastrój i szybszy metabolizm.

  • Moc treningu interwałowego

    Trening interwałowy łączy ćwiczenia o dużej intensywności, które zmuszają nas do ogromnego wysiłku, z lżejszymi, podczas których organizm się regeneruje. Dzięki temu spalamy więcej kalorii, ponieważ normalnie nie ćwiczylibyśmy tak intensywnie. Okresy intensywnego wysiłku, na początku krótkie, w miarę poprawy naszej kondycji mogą stawać się coraz dłuższe, a wówczas efekt treningu interwałowego będzie jeszcze lepszy.

  • Ćwicz przy muzyce

    Na to, ile spalimy kalorii, ma wpływ tempo, w jakim ćwiczymy. A tempo to można bardzo łatwo zwiększyć. Wystarczy odpowiednia muzyka, rytmiczna i dynamiczna, abyśmy wykonywali nasze ćwiczenia szybciej. Warto przygotować sobie taką playlistę, wybierając ulubione utwory – w końcu trening ma być przyjemnością.

  • Ćwicz w towarzystwie

    Warto ćwiczyć w odpowiednio dobranym towarzystwie. Wprowadza to element rywalizacji i zachęca nas do większego wysiłku. Jeśli ćwiczymy w samotności, możemy nie uświadomić sobie, że tempo spadło i trening przestał być efektywny. Dzięki obecności innej osoby nie tracimy nad tym kontroli.