Advertising
Zakumaj.pl

Jak ustrzec się przed skurczami mięśni?

Opiekun artykułu: bevent
Jak ustrzec się przed skurczami mięśni?

Jak ustrzec się przed skurczami mięśni?

Skurcze mięśni potrafią być bardzo bolesne i bardzo niekomfortowe dla każdego. Niezależnie od tego, czy jest się sportowcem, czy nie trenuje się aktywnie, skurcz boli. Jeżeli zdarza się od czasu do czasu, można go znieść i zapomnieć, jednak jeśli powtarza się często, wówczas trzeba działać, znajdując przyczynę oraz lekarstwo.

Advertising
Advertising
  • Niedobór magnezu

    Niedobór magnezu

    Najczęstszą przyczyną pojawiania się skurczów mięśni, zwłaszcza łydek, jest nieodpowiednia dieta, w której brakuje magnezu. W takiej sytuacji konieczne jest jego uzupełnienie. Dobrze sprawdzi się1 kostka czekolady gorzkiej dziennie, gorzkie kakao, jak również tabletki z magnezem, zwłaszcza gdy skurcze powtarzają się bardzo często. Poza podanymi produktami warto sięgać także po płatki owsiane, czerwoną fasolę, orzechy.

  • Za dużo kawy

    Za dużo kawy

    Kolejną przyczyną pojawienia się skurczów łydek może być kawa. Jej nadmiar powoduje wypłukiwanie z organizmu składników mineralnych, w tym właśnie magnezu. Jeśli to możliwe, picie kawy trzeba ograniczyć do maksymalnie 1 filiżanki dziennie lub zamienić ją na inny napój o podobnym działaniu. Dobrze jest dolewać do napoju dużo mleka, które zneutralizuje jej działanie.

  • Masowanie łydek

    Masowanie łydek

    Nie zawsze udaje się od razu lub na stałe zapobiec skurczom łydek. Gdy już nadchodzi lub jest, trzeba podjąć pewne działania, aby go zminimalizować, zwłaszcza zminimalizować związany z tym ból. Dobrze sprawdzi się masaż łydki, jednak trzeba go zrobić odpowiednio. Najlepiej masować łydki, rozcierając je zgodnie z ruchem wskazówek zegara i w stronę przeciwną do skurczu. Rozluźnienie mięśnia może potrwać kilka chwil, ale pojawi się i przyniesie ulgę.

  • Ciepłe okłady

    Ciepłe okłady

    Skutecznym sposobem mogą okazać się również ciepłe okłady rozluźniające mięśnie. Należy zamoczyć ręcznik w ciepłej, nie gorącej, wodzie i przykładać do obolałych miejsc, które objął skurcz. Jeśli jest to możliwe, okłady mogą zostać zastąpione przez ciepłą kąpiel. Przyda się ona, gdy skurczom ulegają inne mięśnie niż łydki.

  • Relaks i odpoczynek

    Zdarza się, że za skurcze odpowiedzialny jest stres. Gdy ciągle jest się w napięciu, organizm zaczyna intensywnie reagować. Jeśli to właśnie stresujące sytuacje są przyczyną boleści łydek i ich skurczów, trzeba nauczyć się odpoczywać i zapewnić ciału odpowiedni relaks każdego dnia. Może w tym pomóc codzienna drzemka, spacer lub ćwiczenia rozciągające.

Popularne tagi
  • plan treningowy
  • wakacje
  • tabletki
  • zasady biegania
  • odporność
  • park
  • trening
  • sylwetka
  • masowanie łydek
  • uchwyty
  • motywacja
  • odzież termiczna
  • technika
  • aktywność fizyczna
  • dobre buty do biegania
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising