Zakumaj.pl

Trening personalny (22)

  • Jak ćwiczyć ramiona dzięki hantlom?

    Zgrabne, umięśnione lekko oraz mocne ramiona nie tylko lepiej wyglądają, ale również pomagają w codziennym życiu. Jednak zadbanie o nie wymaga cierpliwości i pomysłu. Samo wcieranie balsamu co wieczór nie pomoże w uzyskaniu szybkich i zgodnych z oczekiwaniami efektów. Ciału trzeba pomóc i ćwiczyć, a na ramiona najlepiej działają ćwiczenia z hantlami. Czytaj więcej »

    bialas

  • Jak poprawnie wykonywać przysiady?

    Przysiady to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń wykonywanych zarówno na siłowni, jak i podczas domowego treningu. Jednak popularność nie oznacza, że każdy wie, w jaki sposób wykonać je poprawnie. Często popełniane błędy podczas robienia przysiadów mogą powodować albo niewielkie efekty ćwiczenia, albo nawet uszkodzenia stawów i mięśni. Czytaj więcej »

    aniolek

  • Jak dobrze zmierzyć się w biodrach?

    Konieczność zmierzenia się w biodrach zachodzi w różnych sytuacjach. Obecnie dotyczy to nie tylko tradycyjnego mierzenia się, żeby sprawdzić, jak przebiega odchudzanie, lecz również konieczności poznania swoich dokładnych wymiarów przed zakupem internetowym. Jeżeli nie wymierzy się wszystkiego poprawnie, ubranie będzie za małe, za duże lub będzie źle się układać. Jeśli masz problemy ze zmierzeniem swoich bioder, ten artykuł jest dla ciebie. Czytaj więcej »

    marcia

  • Jak zorganizować sobie trening podczas podróży?

    Podczas podróży, zarówno wtedy, gdy jest to wyjazd na urlop, jak i wyjazd służbowy, zmienia się nasz rozkład dnia. Nie mamy również dostępu do posiadanego sprzętu do ćwiczeń i z oczywistych względów (jesteśmy poza domem) nie możemy udać się do swojego klubu fitness czy na inne zajęcia, w których normalnie uczestniczymy. Nie znaczy to jednak, że musimy zrezygnować z treningu. Zmieni się tylko jego forma, co akurat wyjdzie nam na zdrowie, unikniemy bowiem rutyny. Ćwiczenia w nowej wersji mogą stać się znacznie bardziej atrakcyjne niż te stale wykonywane i być może którąś z innowacji zechcesz wykorzystać po powrocie w domowe pielesze. Czytaj więcej »

    marekga

  • Kaloryfer na brzuchu – jak to zrobić?

    Niedługo lato, czas urlopów i spacerów po plaży. Znacznie przyjemniej byłoby zaprezentować ładnie opalony, umięśniony brzuch niż blady, ozdobiony powstałą z nagromadzonego zimą tłuszczyku oponką. Jednak jeśli marzy się nam kaloryfer, czyli sześciopak na brzuchu, czeka nas sporo wysiłku. Ładnie wyrzeźbione mięśnie nie biorą się znikąd, a na brzuchu nie tylko mamy ich sporo, ale też niezbyt łatwo je wyćwiczyć. Efekt jest jednak wart poświęceń. A zatem – do dzieła. Czytaj więcej »

    marzenaorzel

  • Początek treningu na siłowni – podstawowe zasady

    Aby trening na siłowni rzeczywiście był skuteczny, trzeba się do niego odpowiednio przygotować. Nie wystarczy udać się do klubu i poćwiczyć na przypadkowo dobranych przyrządach. W najlepszym wypadku nie uzyskamy oczekiwanego efektu, a możemy nawet sobie zaszkodzić – jeśli trenujemy bez odpowiedniej wiedzy, łatwo o kontuzję. Trzeba zapoznać się ze sprzętem, wyraźnie określić swój cel i dobrać właściwy rodzaj ćwiczeń. Na co należy zwrócić uwagę, rozpoczynając swoją przygodę z treningiem siłowym, dowiesz się z tego artykułu. Czytaj więcej »

    pooka

  • Pompki – co trzeba o nich wiedzieć?

    Pompki to bardzo popularne ćwiczenie, często kojarzące się z wojskiem. Polega na tym, że wykonujemy podpór, leżąc przodem, a następnie zginamy ramiona. Ćwiczenie jest trudne i wymaga sporej siły, ma natomiast wiele zalet. Można je wykonywać niemal wszędzie i w dowolnym czasie, bez jakichkolwiek przyrządów. Rozwija wiele partii naszego ciała, od mięśni klatki piersiowej, barków i ramion po mięśnie brzucha, mięśnie pośladkowe, mięśnie przedramion i nóg. Klasyczne pompki mają wiele odmian, umożliwiających pracę nad konkretnymi partiami ciała. Czytaj więcej »

    kijafa

  • Ile czasu należy poświęcić na trening?

    Ile czasu należy poświęcić na ćwiczenia, aby uzyskać efekt? Na to pytanie nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ jesteśmy różni i mamy różne cele. W zależności od tego, co chcemy osiągnąć i jaką mamy kondycję, powinniśmy przeznaczyć mniej lub więcej czasu na ćwiczenia. Trzeba także uwzględnić nasze możliwości, tryb życia, obciążenie pracą i obowiązkami rodzinnymi. Nie każdy może sobie pozwolić na przykład na trzy godzinne treningi w tygodniu. Ale to nie znaczy, że powinien zrezygnować. Czytaj więcej »

    clarie

  • Jak dobrze rozgrzać się przed siłownią?

    Na siłownię nie można wejść i od razu zacząć ćwiczyć, a przynajmniej nie powinno się tak postępować. Tak samo, jak przed każdym innym treningiem, istotna jest rozgrzewka. W przeciwnym razie może dojść do bolesnej kontuzji, która uniemożliwi ćwiczenia na dłuższy czas. Lepiej nie ryzykować. Czytaj więcej »

    bardzinski

  • Łatwe ćwiczenia na zdrowe plecy

    Zdrowe plecy wymagają ćwiczeń, które sprawią, że mięśnie będą silne, a kręgosłup prosty i wytrzymały. W przeciwnym razie może skończyć się to schorzeniami układu kostnego, które uniemożliwią poruszanie się albo wykonywanie podstawowych obowiązków. W poniższym artykule przedstawiamy kilka propozycji na ciekawe ćwiczenia, które można wykonać we własnym domu. Czytaj więcej »

    nilda

  • Jak skutecznie wzmocnić mięśnie pleców?

    Kręgosłup oraz mięśnie, które są do niego przymocowane, to niezwykle ważne elementy ciała. Utrzymują pionową postawę, pomagają wykonywać wszystkie czynności. Niestety, brak ruchu oraz praca siedząca powodują, że mięśnie pleców powoli są coraz słabsze i degradują się. Żeby nie dopuścić do poważnych problemów, niezbędne jest wykonywanie ćwiczeń wzmacniających. Czytaj więcej »

    abracadabra

  • Jak zrobić rozgrzewkę przed ćwiczeniami na siłowni?

    Chodzenie na siłownię potrafi być przyjemnym sposobem na nabranie kondycji oraz zagospodarowanie czasu. Jednak nie można po prostu wejść na salę ćwiczeń i zacząć używać przyrządów. Mogłoby to skończyć się kontuzją, dlatego niezwykle istotna jest rozgrzewka, która przygotuje całe ciało do wzmożonego wysiłku. Czytaj więcej »

    zenia