Zakumaj.pl

Jak nie mieć problemów z zasypianiem?

5.0 (razem głosów: 1)
Jak nie mieć problemów z zasypianiem?

Wieczorem długo nie możesz zasnąć, a rano nieprzytomna biegniesz do pracy i do południa nie wiesz, o co chodzi? A może odwrotnie, po dwóch godzinach budzisz się niespokojna i nie możesz zmrużyć oka do rana? Są różne rodzaje bezsenności, ale wszystkie mają podłoże nerwicowe. Można sobie z nimi poradzić. Jakie są najprostsze sposoby, by nauczyć się spać? Tak, zasypiania można się nauczyć. A jak to zrobić, przeczytaj poniżej.

  • Nauka

    Nauka

    Wyreguluj swój biologiczny zegar. Każdy organizm ma swój rytm, twój również – jesteś albo sową, albo skowronkiem. Zacznij kłaść się spać i wstawać o tej samej porze, niezależnie od tego, czy idziesz do pracy, czy masz dzień wolny. Po jakimś czasie twój organizm przyzwyczai się do tego i po prostu o określonej godzinie będziesz śpiący. Jeśli po położeniu się do łóżka nie możesz zasnąć dłużej niż przez 15-20 minut, wstań. Nie ma sensu męczyć się i denerwować tym, że czas mija, a ty nie śpisz. Wtedy tym bardziej nie zaśniesz. Napij się gorącej herbaty lub wypij szklankę ciepłego mleka i znowu połóż. To pomaga.

  • Ćwiczenia

    Ćwiczenia

    Zadbaj o ruch i aktywność. Staraj się ćwiczyć i żyć aktywnie. Człowiek zmęczony fizycznie łatwiej zasypia. Nie ćwicz jednak bezpośrednio przed snem.

  • Czego należy unikać?

    Nie śpij w ciągu dnia! Żadnych drzemek. Jeśli zregenerujesz siły w ciągu dnia, wieczorem znowu trudno ci będzie zasnąć. Gdy jesteś śpiący, wyjdź na dwór, idź na spacer, wybierz się na rower. Unikaj picia wieczorem alkoholu i kawy. To również utrudnia zasypianie. Zjadanie obfitego posiłku bezpośrednio przed pójściem do łóżka to także nie jest dobry pomysł. Nie należy się przejadać, ostatni posiłek powinien być co najmniej dwie godziny przed snem.

  • Wystrój sypialni

    Wystrój sypialni

    Pomieszczenie, w którym śpisz, musi być przyjazne, a łóżko wygodne. Postaraj się o dobry materac. Nie powinno się w łóżku oglądać telewizji ani pracować na laptopie. Łóżko ma się kojarzyć ze snem, a nie z czymś, co rozprasza. Miej swoją ulubioną pościel, aby przyjemnie ci było kłaść się spać.

  • Rutyna

    Przed snem nie myśl o tym, co przydarzyło się w ciągu dnia. Odpędź nieprzyjemne myśli, nie analizuj problemów. Wieczorem powinno się wykonywać kilka tych samych czynności, które zawsze robimy przed pójściem do łóżka. Przewietrz pomieszczenie, umyj się starannie w gorącej wodzie, miej zawsze czystą pościel. Możesz napić się czegoś ciepłego, ale niesłodzonego.

  • Wizyta u lekarza

    Jeśli nie pomagają tradycyjne sposoby, wybierz się do lekarza, który przepisze ci jakieś łagodne tabletki ułatwiające zasypianie. Jednak sen po środkach farmakologicznych nie daje takiego wypoczynku jak naturalny. Postaraj się nauczyć spać, dla własnego zdrowia.