Zakumaj.pl

Proste ćwiczenia na przyśpieszenie metabolizmu

Proste ćwiczenia na przyśpieszenie metabolizmu

Problem z metabolizmem, zwłaszcza jego powolne działanie, to coś, z czym boryka się wiele osób. Suplementy diety, odpowiednie jedzenie – gdy najbardziej popularne zalecenia zawiodą, warto chwycić się innego, mniej znanego środka – ćwiczeń jogi. Wykonywanie ich przez 10 minut, 3 razy w tygodniu przynosi niezwykle dobre efekty. Wpływa korzystnie na cały układ pokarmowy, chroniąc przed zaparciami i przyśpieszając przemianę materii.

  • Ćwiczenie nr 1

    Ćwiczenie nr 1

    Na podłodze należy rozłożyć matę do ćwiczeń – będzie to wygodniejsze dla rąk i nóg. Po przygotowaniu miejsca uklęknąć z rękami opartymi stabilnie o podłogę.Zrobić głęboki wdech, odrywając od podłogi kolana, tak aby biodra znalazły się w górze, nogi wyprostowane. Dłonie nadal powinny znajdować się na podłodze, tworząc podparcie. Z takiej pozycji przejść do uniesienia lewej nogi w górę, najwyżej, jak się tylko potrafi. Wytrzymać przez 5 sekund, po czym opuścić i powtórzyć to samo dla prawej nogi.

  • Ćwiczenie nr 2

    Nadal pozostać na macie. Ręce cały czas powinny być podparte stabilnie na podłodze, nogi wyprostowane do tyłu.Ręce wyprostować w łokciach. Lewą nogę przyciągnąć do klatki piersiowej, tak żeby kolano znalazło się tuż przy piersi, robiąc przy tym wdech. Plecy wygiąć w łuk. Pozostać w takiej pozycji przez 5 – 10 sekund.Robiąc wydech, wyprostować nogę do poprzedniej pozycji, a następnie zmienić nogę na prawą. Ćwiczenie powtórzyć 5 razy.

  • Ćwiczenie nr 3

    Ćwiczenie nr 3

    Przyjąć pozycję z ćwiczenia pierwszego. Podobnie jak w nim wyprostować ręce oraz nogi na całej długości, nie zginając kolan. Z takiej pozycji przejść do zginania lewej nogi w stronę lewego, cały czas wyprostowanego ramienia. Przyciągając kolano w stronę klatki piersiowej, robić wdech, a opuszczając je, zrobić wydech.Po wydechu wykonać jeszcze raz ćwiczenie numer 1, z podniesieniem nogi do góry w czasie wdechu i opuszczeniem podczas wydechu.

  • Ćwiczenie nr 4

    Ćwiczenie nr 4

    Ponownie wykonać pozycję z ćwiczenia numer 3, ale nie opuszczać zgiętej nogi, tylko w trakcie wdechu odchylić ją w prawą stronę do prawego ramienia. Nie ciągnąć nogi na silę, wystarczy lekkie pociągnięcie w odpowiednią stronę.

    Podczas wydechu wyrzucić lewą nogę mocno w tył, prostując ją automatycznie.