Advertising
Zakumaj.pl

Skuteczne ćwiczenia na bóle kręgosłupa

Opiekun artykułu: jaskinia
Pierwszy sposób

Pierwszy sposób

Ćwiczenia mające zmniejszyć ból kręgosłupa polegają przede wszystkim na wzmocnieniu mięśni, które go utrzymują w odpowiedniej pozycji. Im mocniejsze mięśnie, tym rzadziej pojawia się ból pleców. Jednym z dobrych ćwiczeń na wzmocnienie odcinka lędźwiowego jest położenie się na podłodze, na brzuchu – najlepiej na kocu lub na macie. Ręce, zgięte w łokciach, należy położyć na wysokości głowy i powoli podnosić górną część ciała. Biodra i nogi przez całe ćwiczenie powinny przylegać do podłogi. Po wyprostowaniu rąk należy policzyć do pięciu i delikatnie opaść na podłogę. Ćwiczenie można powtarzać 5 – 10 razy, bez pośpiechu. Wzmacnia ono odcinek lędźwiowo-krzyżowy.

Advertising
Advertising
Popularne tagi
  • ruch
  • sport
  • wzmocnienie ramion
  • ćwiczenia kardio
  • lewa noga
  • jak się zmotywować do porannego treningu
  • bóle kręgosłupa
  • sposób na smukłe łydki
  • ćwiczenia na mięśnie brzucha
  • smukłe łydki
  • czapka
  • jędrność
  • dobre ćwiczenia na ramiona
  • rzeźba
  • proste ćwiczenia
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising