Zakumaj.pl

Jak ćwiczyć 5 minut dziennie i mieć płaski brzuch?

Jak ćwiczyć 5 minut dziennie i mieć płaski brzuch?

Posiadanie ładnego, płaskiego i umięśnionego brzucha to marzenie wielu kobiet. Niestety, jest to równocześnie trudne do osiągnięcia. Samo robienie brzuszków, choć posiada korzystny wpływ na mięśnie, nie spowoduje, że brzuch będzie zgodny z oczekiwaniami. Aby do tego doszło, lepiej zastosować kilka ćwiczeń, które są szybkie i działają na wszystkie mięśnie, spłaszczając je oraz modelując. Dzięki nim nie tylko brzuch będzie wyglądał lepiej, lecz również talia znacznie się wysmukli.

  • Ćwiczenie nr 1

    Ćwiczenie nr 1

    Położyć się na podłodze albo na macie do ćwiczeń. Ręce ułożyć za głową, łokcie skierować na zewnątrz. Nogi powinny być złączone ze sobą oraz zgięte w kolanach, a plecy przylegać dokładnie do podłogi. Z takiej pozycji wyjściowej przejść do unoszenia górnej części ciała poprzez zaangażowanie w podniesienie wszystkich mięśni brzucha. Po przyjęciu tej pozy unieść nogi, ustawiając jedną pod kątem 45 stopni, a drugą obniżając nieco w stronę podłogi, rozchylić ręce. Powtórzyć ćwiczenie 10 razy dla każdej nogi.

  • Ćwiczenie nr 2

    Ćwiczenie nr 2

    Ponownie położyć się na plecach i napiąć brzuch, po czym usiąść i zgiąć złączone nogi w kolanach. Przechylić nogi w prawo, skręcając wraz z nimi tułów oraz ręce, przekładając je za kolana. Wytrzymać 5 – 8 sekund w takiej pozycji, a następnie wrócić do pozycji wyjściowej. Dla każdej strony, prawej oraz lewej, powtórzyć ćwiczenie 20 razy.

  • Ćwiczenie nr 3

    Ćwiczenie nr 3

    Ułożyć się na prawym boku na podłodze. Podeprzeć się na łokciu. Nogi ułożyć wzdłuż ciała, utrzymując je złączone. Unieść wolną rękę wyżej, cały czas wyprostowaną, a następnie zacząć unosić do góry lewą nogę. Bez pośpiechu, jak najwyżej, jednak nie forsując jej przesadnie. Wykonać ćwiczenie 16 razy dla każdej nogi. Wydaje się, że jest to dobry sposób jedynie na wysmuklenie nóg, jednak porusza również mięśnie skośne, które potrafią wysmuklić cały obszar brzucha.

  • Ćwiczenie nr 4

    Ćwiczenie nr 4

    Przyklęknąć na podłodze w lekkim rozkroku. Lewą nogę wyprostować, odwodząc ją w bok, ręce unieść do góry, cały czas wyprostowane. Przechylić ręce powoli w prawo, jedną z nich opierając na podłodze. Wraz z opadaniem ręki w dół unosić lewą nogę, starając się ustawić ją na poziomie biodra. Wytrzymać chwilę. Ćwiczenie powtórzyć 15 razy dla każdej nogi, po czym usiąść na podłodze, przez chwilę oddychając głęboko.