Zakumaj.pl

Skuteczne ćwiczenia na dolne partie brzucha

Skuteczne ćwiczenia na dolne partie brzucha

Dolne partie ciała są trudne do ukształtowania, lecz nie należy się poddawać. Jeżeli sylwetkę psuje wystający brzuszek, tym większą można mieć mobilizację, żeby spłaszczyć go całkowicie i cieszyć się dobrym wyglądem w każdym ubraniu. Dieta oczywiście pomaga, jednak to ćwiczenia najlepiej kształtują mięśnie brzucha i dobrze jest wiedzieć, które są najskuteczniejsze.

  • Ćwiczenie nr 1

    Ćwiczenie nr 1

    Niezmiennie, jednym z najlepszych ćwiczeń na dolne partie brzucha są brzuszki. Nawet wykonywanie ich tylko przez 5 minut dziennie rzeźbi dolne partie tułowia. Jednocześnie warto pamiętać o poprawnym wykonywaniu brzuszków i nie przyciąganiu głowy i karku do kolan, ponieważ nadwyręża to kręgosłup. Trzeba czuć mięśnie brzucha, jednak bez nadwyrężania kręgosłupa.Dobrym sposobem na wzmocnienie efektu jest uniesienie nóg, żeby podczas brzuszków mięśnie były bardziej napięte. Ćwiczenie powinno być wykonywane 30 razy po 3 serie.

  • Ćwiczenie nr 2

    Ćwiczenie nr 2

    Nożyce to kolejne idealne ćwiczenie na nadmiar tkanki tłuszczowej na brzuchu. Ze względu na zmęczenie, a nawet ból w czasie rozpoczynania ich wykonywania, nie są ulubioną aktywnością fizyczną, jednak są bardzo skuteczne.Należy położyć się na podłodze, na macie albo na kocu, ręce ułożyć wzdłuż tułowia. Nogi unieść 10 cm nad podłogę, po czym zacząć poruszać nogami ruchem tnącym tak, jak poruszają się nożyczki. Mięśnie brzucha powinny być napięte. Powtórzyć ćwiczenie 3 razy po 30 sekund.

  • Ćwiczenie nr 3

    Ćwiczenie nr 3

    Kolejne ćwiczenie również wymaga położenia się na plecach. Kręgosłup powinien przylegać dobrze do podłogi, ręce należy oprzeć na karku. W takiej pozycji trzeba zrobić głęboki wdech i unieść zgięte nogi do góry. Mięśnie brzucha powinny być cały czas napięte.

    Robiąc wydech, trzeba rozpocząć opuszczanie nóg na podłogę. Podczas wykonywania ćwiczenia kręgosłup powinien cały czas przylegać do podłoża i nie odrywać się od niego. Powtórzyć 20 razy.

  • Ćwiczenie nr 4

    Ćwiczenie nr 4

    Napinanie mięśni, które można wykonywać w każdym momencie, również działa zbawiennie na mięśnie brzucha.Ćwiczenie tego typu można robić stojąc, leżąc, siedząc. Wystarczy w trakcie codziennych czynności albo odpoczynku napinać mięśnie brzucha, a następnie rozluźniać je. Można robić to na zasadzie wdech – napięcie, wydech – rozluźnienie.Taki trening można robić w dowolnym momencie, bez większego wysiłku, za to z widocznymi efektami w postaci powoli zarysowujących się mięśni brzucha.