Zakumaj.pl

Jakie ćwiczenia pomagają zwalczyć stres?

5.0 (razem głosów: 1)
Jakie ćwiczenia pomagają zwalczyć stres?

Stres to współcześnie stan, który dotyka zdecydowaną większość osób i to nie tylko tych dorosłych. Chroniczny stres może dotyczyć również dzieci i młodzieży i związany może być z wymaganiami, które przed nimi stawia szkoła oraz rodzice. Stres, jeśli pojawia się raz na jakiś czas, nie jest groźny i może działać nawet motywująco, mobilizująco. Niestety, najczęściej jednak doświadczamy stresu na co dzień, zarówno w pracy, jak i w domu. Skutki takiego stanu mogą być groźne dla zdrowotnej kondycji fizycznej oraz psychicznej. Dlatego też istotne jest, by każdy z nas znalazł własną drogę do radzenia sobie ze stresującymi sytuacjami i znalezienia spokoju. Taką skuteczną metodą mogą okazać się ćwiczenia fizyczne. Sprawdź, które z nich pozwolą ci zredukować stres.

  • Joga

    Joga

    Nie ma wątpliwości, iż to właśnie joga powinna znaleźć się na pierwszym miejscu takiego rankingu. To właśnie ona rekomendowana jest jako najlepszy sposób na kłopoty z koncentracją oraz stresem. Dzięki regularnemu uprawianiu jogi jesteśmy w stanie odnaleźć równowagę pomiędzy naszym umysłem a ciałem. Organizm staje się mocniejszy i wzmacniamy swoją odporność, a na dodatek całe ciało staje się bardziej elastyczne, przez co zdecydowanie rzadziej się spina. To właśnie dzięki tym niewątpliwym zaletom jogi powinna być ona przez ciebie uprawiana, jeśli chcesz zmniejszyć stres. Nie musisz się obawiać, na zajęcia jogi może iść każdy, nawet osoba zupełnie nierozciągnięta, która nie miała wcześniej żadnej styczności z tego typu aktywnością.

  • Pilates

    Pilates

    Kolejną formą ruchową polecaną na problemy z chronicznym stresem jest pilates. Jest to system ćwiczeń opracowany i wymyślony na początku poprzedniego stulecia przez niemieckiego sportowca Josefa Pilatesa – stąd właśnie ta forma ćwiczeń bierze swoją nazwę. Pilates jest znany na całym świecie i chętnie ćwiczony przez gwiazdy i celebrytów. Ta aktywność ruchowa zbliżona jest nieco do jogi, gdyż to właśnie z niej dużo czerpie, jednak nie tylko. W pilatesie należy przede wszystkim skoncentrować się na synchronizacji oddechu z napinaniem oraz rozluźnianiem różnych partii mięśni. Te ćwiczenia doskonale wysmuklają sylwetkę i wzmacniają oraz uelastyczniają mięśnie, a przy tym pomagają odzyskać spokój.

  • Trening cardio

    Trening cardio

    Nie wszystkim jednak na stres jest w stanie pomóc zestaw ćwiczeń relaksacyjnych, które polegają na powolnych oraz bardzo dokładnych ruchach. Dla niektórych wręcz przeciwnie, jest to raczej czas, kiedy po raz kolejny mogą pomyśleć o swoich problemach i trapić się z nimi. Część z nas bowiem woli, kiedy stres uchodzi z nimi wraz z potem, dlatego też takim osobom warto na rozluźnienie zaproponować intensywny trening cardio. Jest on szybki, dynamiczny, cały czas trzeba wykonywać jakiś ruch, dzięki czemu nie ma nawet chwili, by przywołać do siebie te obrazy, które nas męczą. Natomiast po skończonym treningu czujemy duże zmęczenie oraz czasami nabuzowanie – nie jest to jednak nabuzowanie szkodliwe, odwrotne do błogiego uspokojenia. Jest to raczej rodzaj motywacji i pozytywnego nastawienia do każdej przeciwności. Treningiem cardio może być zumba, taniec, jazda na rowerze, bieg, a także zestawy ćwiczeń ruchowych wykonywanych w domu.