Zakumaj.pl

Jak się odchudzać, jeżdżąc na rowerze?

Jak się odchudzać, jeżdżąc na rowerze?

Aby schudnąć, trzeba spalać kalorie, ale warto również wzmocnić mięśnie, wówczas zapotrzebowanie energetyczne naszego organizmu rośnie. Doskonałym rozwiązaniem jest jazda na rowerze – to świetne ćwiczenie cardio, które jednocześnie przyspiesza nasz metabolizm i poprawia kondycję. Jak się odchudzać, jeżdżąc na rowerze, dowiesz się z tego artykułu.

  • Zacznij od planu

    Zacznij od planu

    Aby osiągnąć oczekiwany efekt, trzeba ćwiczyć systematycznie. Dlatego jedna wycieczka rowerowa za miasto nie załatwia sprawy. A może się okazać, że tak naprawdę na takie wypady nie masz czasu i stąd był to tylko jednorazowy zryw. Dlatego trzeba starannie przeanalizować swój rozkład dnia, rozważyć możliwości i ustalić, kiedy i dokąd można będzie jeździć na rowerze. Może jeśli nie masz czasu na dłuższe rowerowe wycieczki, będziesz dojeżdżać rowerem do pracy czy po zakupy albo wybierzesz się po południu na krótką przejażdżkę? Warto także zastanowić się nad wyborem jakiegoś towarzystwa, chyba że lubisz spędzać czas w samotności i nie przerażają cię wycieczki solo (z perspektywą samodzielnej wymiany uszkodzonej dętki włącznie).

  • Wybierz właściwy sprzęt

    Wybierz właściwy sprzęt

    Być może będziesz musiała trochę zainwestować, aby zrealizować swój plan. Jeśli nie masz odpowiedniego dla siebie roweru, powinnaś go kupić. Dobierz sprzęt odpowiedni do swoich potrzeb. Nie musi to być od razu rower w cenie małego samochodu, ale raczej nie decyduj się na sprzęt z supermarketu, zwłaszcza jeśli zamierzasz jeździć gdzieś dalej. Taki rower może być zawodny, a awaria wiele kilometrów od domu to mało przyjemna sprawa.

  • Pierwsze kroki

    Nowy rower trzeba dostosować do swoich potrzeb, przede wszystkim odpowiednio ustawić siodełko oraz kierownicę. Jeśli rower już masz, ale przez pewien czas na nim nie jeździłaś, trzeba go oddać do przeglądu i być może wymienić jakieś części. Nie zaniedbuj tego, to ważne dla twojego bezpieczeństwa. Zadbaj także o odpowiednie oświetlenie swojego pojazdu, ewentualnie dokup sobie lusterko i zainwestuj w kask. Teraz możesz zaczynać. Na początek trasy nie powinny być zbyt długie, a tempo forsowne. W miarę poprawy kondycji będziesz jeździć dalej i szybciej. Jeśli zauważysz, że siodełko roweru jest dla ciebie bardzo niewygodne, pomyśl o jego wymianie. Twój komfort też jest ważny, a obtarta i boląca pupa nie zachęca do kolejnej wycieczki. Natomiast bolącymi mięśniami się nie przejmuj – to przejdzie, gdy nabierzesz kondycji.

  • Trening interwałowy

    Jeśli chcesz skutecznie schudnąć, doskonały będzie trening interwałowy. Jeździsz wtedy w różnym tempie, przy czym krótkie okresy bardzo intensywnego wysiłku przeplatają się z okresami wolniejszej jazdy. Możesz wspomóc się wskazaniami rowerowego licznika, który poinformuje cię, z jaką szybkością pedałujesz. Pamiętaj koniecznie o rozgrzewce. Nie możesz tak po prostu wsiąść na rower i pomknąć przed siebie. Mięśnie trzeba przygotować do wysiłku, wtedy uniknie się kontuzji.