Zakumaj.pl

Jak zadbać o figurę przed nadejściem lata?

Jak zadbać o figurę przed nadejściem lata?

Kiedy mija już świąteczne i noworoczne obżarstwo, a także tłusty czwartek i ostatki, to znak, że nieuchronnie zbliża się wiosna, cieplejsze dni, a w dłuższej perspektywie lato oraz upalne dni na plaży. Choć to naturalne, że zimą może przybyć tu i ówdzie trochę tłuszczyku, gdyż mamy nieco większe zapotrzebowanie kaloryczne, a jednocześnie jesteśmy mniej aktywni, to czasami zdarza się tak, że przybywa więcej niż dwa kilogramy. Kiedy zaś zbliżają się coraz cieplejsze dni, gdy będzie można zrzucić z siebie kurtkę oraz długie spodnie, a założyć t-shirt oraz krótką spódniczkę, wpadamy w panikę. Nasze ciało z całą pewnością nie jest takie, jakiego byśmy sobie życzyły, a już z całą pewnością wstydziłybyśmy się je pokazać na plaży. To więc najwyższa pora, aby o nie odpowiednio zadbać i cieszyć się piękną figurą już na początku czerwca. Jak to zrobić? Koniecznie przeczytaj przygotowane poniżej wskazówki i rady.

  • Zmień dietę

    Niestety, drogie Panie, bez zmiany nawyków żywieniowych na pewno się nie obędzie. To zdecydowanie absolutna podstawa. Jak z pewnością słyszałaś, to właśnie odpowiednia dieta w większość odpowiedzialna jest za proces zrzucania wagi oraz zmiany wyglądu sylwetki. Nie musisz jednak się katować, głodzić, stosować jadłospisów 100 kalorii na dzień. Wystarczy, że zredukujesz je do około 1700 kalorii, ale będziesz jadła z głową. Odrzucisz wszelkie fast-foody, słone przekąski oraz słodycze. Jest wiele zastępników tego właśnie niezdrowego jedzenia, które pozwolą ci nadal jeść to, co chcesz, ale zdrowiej i bardziej wartościowo. Wprowadź do swojej diety więcej pełnego ziarna, ryb, owoców morza, świeżych warzyw oraz owoców.

  • Bądź aktywna

    To kolejna naczelna zasada, bez której przemiana sylwetki nie powinna się w ogóle odbywać. Aktywność potrzebna jest nie tylko twojej pięknej figurze, ale przede wszystkim twojemu zdrowiu oraz dobremu samopoczuciu. Jeśli wydaje ci się, że żaden sport oraz żadna aktywność ruchowa nie jest dla ciebie, że za żadną nie przepadasz i po 10 minutach treningu każdą znienawidzisz, to jesteś w dużym błędzie. Jest tak wiele metod, możliwości, zestawów ćwiczeń, że coś na pewno przypadnie ci do gustu. Jeśli nie lubisz jeździć na rowerze, biegać, pływać, to spróbuj iść na zumbę albo inne zajęcia taneczne. To dobra alternatywa do typowych ćwiczeń, które często nudzą, a przez to szybciej się je odpuszcza, nawet mimo braku wyraźnego zmęczenia.

  • Walka z cellulitem

    Walka z cellulitem

    Podczas kilkumiesięcznego braku aktywności ruchowej i przybraniu na wadze, być może pojawił się cellulit na twoich udach oraz pośladkach. Warto zająć się nim od razu, póki jest niewielki i mało widoczny. Można się wówczas z nim szybko rozprawić poprzez odpowiednie ćwiczenia właśnie na te partie ciała, a także za pomocą domowych zabiegów pielęgnacyjnych. Najlepiej sprawdzą się tutaj body wrapping oraz peeling kawowy. Oba te zabiegi są niedrogie, łatwe w wykonaniu, a regularnie powtarzane dadzą widoczne efekty niemal natychmiast.

  • Nawilżanie

    Nawilżanie

    Kolejną istotą kwestią jest nawilżanie ciała. To dzięki odpowiedniej pielęgnacji skóra będzie wyglądała na jędrniejszą, promienną, zdecydowanie młodszą. Dlatego też codziennie nawilżaj balsamem czy oliwką zarówno całe ciało, jak i stopy, dłonie, biust, dekolt. Nie zapominaj o szyi! Do twarzy wybierz krem, który będzie zgodny nie tylko z wiekiem, ale także typem cery.