Zakumaj.pl

Ćwiczenia dla kobiety o sylwetce typu gruszka

Ćwiczenia dla kobiety o sylwetce typu gruszka

Wśród różnych typów figur można wyróżnić sylwetkę typu „gruszka”. Charakteryzuje ona kobiety, które posiadają smukłą górną połowę ciała, wąską talię, za to wyraziste pośladki oraz uda. W takiej sytuacji, gdy pragną się odchudzać albo rozpocząć ćwiczenia, istnieje ryzyko, że zamiast schudnąć z dołu, zmniejszą się jeszcze bardziej na górze. Nie wygląda to najlepiej i utrudnia dobór ubrań, dlatego warto wykonywać ćwiczenia, które wpłyną na zmniejszenie się newralgicznych partii ciała.

  • Ćwiczenie nr 1

    Ćwiczenie nr 1

    Ćwiczenie wymaga położenia się na podłodze, dlatego warto rozłożyć na niej matę do ćwiczeń albo koc, żeby nie odczuwać bólu ciała.Położyć się na prawym boku. Ugiąć prawą rękę i podłożyć pod głowę, a lewą ułożyć przed sobą. Nogi wyprostować, palce skierować w swoją stronę, jednak bez ich spinania. Unieść lewą nogę powyżej barku. Wytrzymać tak 5 sekund, po czym opuścić spokojnie w dół. Powtórzyć ćwiczenie 20 razy na obie nogi. Dzięki niemu zarówno uda, jak i pośladki będą znacznie smuklejsze.

  • Ćwiczenie nr 2

    Ćwiczenie nr 2

    Kobiety o figurze gruszki powinny zaopatrzyć się w lekkie hantle. Wiele ćwiczeń odbywa się właśnie z nimi, dzięki czemu górna część ciała nie chudnie jeszcze bardziej, lecz jest kształtowana pod kątem masy mięśniowej.Kolejne ćwiczenie wymaga stanięcia w lekkim rozkroku. Ręce z hantlami opuścić wzdłuż ciała, zacząć zginać nogi w kolanach aż do lekkiego przysiadu. Hantle unieść na wysokość barków, biodra wypiąć do tyłu i wstać, unosząc jednocześnie hantle do tyłu. Powtórzyć 10 razy.

  • Ćwiczenie nr 3

    Ćwiczenie nr 3

    Należy stanąć w lekkim rozkroku. W dłoniach trzymać hantle. Ugiąć delikatnie nogi w kolanach, ale nie wykonywać przysiadu. Hantle trzymać w prosto opuszczonych rękach, pochylić się do przodu, ale z wyprostowanymi plecami. W takiej pozycji zacząć toczyć hantlami po nogach od dołu, do góry. Ćwiczenie powtórzyć 10 razy. Dzięki temu ujędrni się przede wszystkim uda, na których w przypadku figury gruszki lubi odkładać się cellulit.

  • Ćwiczenie nr 4

    Ćwiczenie nr 4

    Hantel trzymać w dłoni i za talerz, na wysokości ud, w wyprostowanych rękach. Stopniowo zacząć zginać nogi w kolanach, robiąc przysiad. Należy pamiętać, że plecy mają być cały czas proste. Uda powinny być w pozycji równoległej do podłogi. Wytrzymać w tej pozycji 10 sekund, a następnie wrócić do pozycji wyjściowej. Powtórzyć 16 razy. Ćwiczenie doskonale wpływa na wewnętrzną stronę ud, która często bywa bardzo kłopotliwa.