Zakumaj.pl

Aerobik (12)

  • Jak zachować higienę, ćwicząc na siłowni?

    Na siłownię chodzi się po to, aby poprawić swoją kondycję i zadbać o zdrowie. To jednak tylko jedna strona medalu. Może się bowiem okazać, że ćwicząc i dbając o siebie, naraziliśmy się na kłopoty. Przyczyną są wszechobecne tutaj bakterie. Z siłowni korzysta wiele osób, w różnym stopniu dbających o higienę. Ponieważ ćwicząc, każdy się poci, pozostawiamy zarazki w każdym miejscu, z którym mieliśmy fizyczny kontakt. Na przyrządach, matach do ćwiczeń, szafkach, w toaletach, pod prysznicem. Aby z siłowni wynieść samo zdrowie, trzeba odpowiednio zadbać o higienę. Jak to zrobić, dowiesz się z tego artykułu. Czytaj więcej »

    girlwithmatches

  • Jak efektywnie ćwiczyć?

    Przychodzi taki dzień, kiedy podejmujesz postanowienie, że od jutra „weźmiesz się za siebie”. Jesteś przekonany, że tym razem na pewno się uda i za kilka miesięcy będziesz się cieszyć wymarzoną sylwetką. Przygotowujesz starannie plan, kupujesz sportowe ciuchy, załatwiasz karnet do klubu fitness i na basen… Mija pewien czas i z przykrością musisz stwierdzić, że wszystko wzięło w łeb. Jak zwykle zniechęciłaś się do regularnych ćwiczeń, nie widząc od razu efektów, a codzienne obowiązki okazały się zbyt przytłaczające. Jak w takim razie pokonać opór i ćwiczyć naprawdę skutecznie? Czytaj więcej »

    martitta

  • Jak wykorzystać taniec jako gimnastykę?

    Taniec to wspaniałe ćwiczenie całego ciała. Uruchamia wszystkie mięśnie, jest dynamiczny i rytmiczny – to naprawdę doskonała forma ćwiczeń cardio. Tańcząc, poprawiamy swoją kondycję, wysmuklamy sylwetkę, pozbywając się zbędnych kilogramów i wspaniale się bawimy. Elementy taneczne można wykorzystać do ćwiczeń zarówno we własnym domu, jak i podczas zajęć w grupie, kiedy odpowiednie kroki podpowiada instruktor. Czytaj więcej »

    dlemons

  • Jak trenować podczas pobytu na basenie?

    Pobyt na basenie to świetna okazja do treningu. Można ćwiczyć w grupie, można też indywidualnie. Wodny aerobik czy gra w piłkę to jednocześnie wspaniała zabawa i doskonały trening. Woda zwiększa intensywność ćwiczeń, gdyż stawia nam opór, a więc uzyskujemy lepszy efekt. Jednocześnie ze względu na wyporność ćwiczenia w wodzie mniej obciążają stawy, są zatem doskonałe dla osób z dużą masą ciała. Jeśli chcesz nabrać kondycji i wyrobić sobie mięśnie, połącz przyjemne z pożytecznym i ćwicz w basenie. Na co zwrócić uwagę podczas takiego treningu, dowiesz się z tego artykułu. Czytaj więcej »

    iwonak

  • Jak skutecznie ćwiczyć w wodzie?

    Ze względu na opór, jaki daje woda, ćwiczenia w basenie są bardzo efektywne. Jeżeli zwykły aerobik lub inny rodzaj fitnessu nie budzą Twojego zainteresowania i kojarzą się jedynie ze zmęczeniem – ćwiczenia w wodzie są właśnie dla Ciebie! Czytaj więcej »

    maryss

  • Proste i skuteczne ćwiczenia na pośladki

    Pośladki to jeden z najbardziej newralgicznych elementów ciała, jeżeli mowa o wadze. Zazwyczaj chce się zrzucić z nich nadmiar tkanki tłuszczowej oraz ujędrnić. Nie każdy trening gwarantuje oczekiwany efekt, dlatego niezbędne jest wykonywanie ćwiczeń, które sprzyjają osiągnięciu naszego celu. Czytaj więcej »

    szunia

  • Skuteczne ćwiczenia dla leniwych

    Nie da się ukryć, że nie każdy jest fanem ciężkiego treningu na siłowni. Większość osób woli lżejsze ćwiczenia, które nie zmuszają ich do przebierania się w żaden specjalny strój i nie zmuszają do pocenia się wśród obcych ludzi. Wbrew pozorom nie jest to niemożliwe. Dla leniwych lub zniechęconych do siłowni dobre będą ćwiczenia do wykonywania przed telewizorem. Czytaj więcej »

    adrianek

  • W jaki sposób uniknąć kontuzji?

    Uprawianie ćwiczeń to nie tylko przyjemność i zdrowie, ale również możliwość urazów, tzw. kontuzji. Powodują one ból oraz konieczność zaprzestania aktywności fizycznej na pewien czas. Niektóre kontuzje nie są poważne i mijają szybko, inne związane są z koniecznością długiego leczenia, dlatego trzeba trzymać się zasad, które pozwolą na uniknięcie urazów. Czytaj więcej »

    doda

  • Popularne mity na temat fitnessu

    Szeroko rozumiany fitness jest bardzo popularny wśród kobiet i nie tylko. Relaksuje, poprawia sylwetkę, pozwala pozbyć się nadmiaru tłuszczu z organizmu. Jednak tak samo, jak w przypadku wielu innych ćwiczeń, tak i wokół niego narosły liczne mity, które sprawiają, że niektórzy zainteresowani rezygnują z treningów lub nie uczestniczą w nich regularnie. Poniżej prezentujemy kilka najczęściej spotykanych mitów dotyczących fitnessu. Czytaj więcej »

    marza

  • Jak się dobrze przygotować do ćwiczeń w domu?

    Zdrowy tryb życia jest coraz bardziej popularny. Media wręcz bombardują nas informacjami, co jeść, czego nie jeść, czego unikać, jakie formy ruchu są teraz modne, a jakie okazały się być szkodliwe. Dzięki temu możemy przebierać w setkach informacji na temat tego, jak zdrowiej się odżywiać oraz co zrobić, by spalić niepotrzebną tkankę tłuszczową albo wymodelować łydki czy mieć płaski brzuch. Wiele osób także, najczęściej ze względów finansowych, rezygnuje z pójścia do klubu sportowego czy na siłownię i decyduje się wykonywać ćwiczenia w domu przed ekranem monitora i z trenerem, który specjalnie ułożył program treningowy w taki sposób, by można było ćwiczyć w domu. Zanim jednak przejdziemy do wykonywania ćwiczeń i poprawiania swojej kondycji, skupmy się na tym, jak się do tego przygotować. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych podpowiedzi. Powodzenia! Czytaj więcej »

    arasek

  • Jak ćwiczyć w zimie?

    Zimą jesteśmy bardziej ospali, bardziej niż kiedy indziej nie mamy energii do działania, lubimy leniuchować w ciepłym łóżku i podjadać więcej niż latem. Ponadto jesteśmy bardziej narażeni na infekcje i wobec tego stronimy od wysiłku fizycznego. Niestety, należy przyjąć do wiadomości, że to wszystko to złe nawyki, które po zimie dadzą o sobie znać. Nie pozostaje nam więc nic innego, jak zimą być aktywnym i uprawiać jakikolwiek sport. Czytaj więcej »

    kijafa

  • W jaki sposób leczyć zakwasy?

    Przynajmniej raz w życiu każdemu zdarzyło się mieć zakwasy, które zwane są spóźnioną bolesnością mięśni. Wynika to z tego, że 12 lub 24 godziny po wysiłku, którego organizm się nie spodziewał i na który nie był przygotowany, odczuwa się bóle mięśni o różnym natężeniu. Jest to wynik pojawienia się w mięśniach kwasu mlekowego, co prowadzi do zakwaszenia mięśni. Poza bólem pojawia się dyskomfort ruchowy, niepełna dyspozycja mięśni, problemy z wykonaniem pewnych ruchów. Czytaj więcej »

    iga

  • 1