Zakumaj.pl

Jak się dobrze przygotować do ćwiczeń w domu?

Jak się dobrze przygotować do ćwiczeń w domu?

Zdrowy tryb życia jest coraz bardziej popularny. Media wręcz bombardują nas informacjami, co jeść, czego nie jeść, czego unikać, jakie formy ruchu są teraz modne, a jakie okazały się być szkodliwe. Dzięki temu możemy przebierać w setkach informacji na temat tego, jak zdrowiej się odżywiać oraz co zrobić, by spalić niepotrzebną tkankę tłuszczową albo wymodelować łydki czy mieć płaski brzuch. Wiele osób także, najczęściej ze względów finansowych, rezygnuje z pójścia do klubu sportowego czy na siłownię i decyduje się wykonywać ćwiczenia w domu przed ekranem monitora i z trenerem, który specjalnie ułożył program treningowy w taki sposób, by można było ćwiczyć w domu. Zanim jednak przejdziemy do wykonywania ćwiczeń i poprawiania swojej kondycji, skupmy się na tym, jak się do tego przygotować. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych podpowiedzi. Powodzenia!

  • Obejrzyj trening

    Zanim w ogóle przejdziesz do wykonywania ćwiczeń razem z filmikiem danej trenerki czy trenera, obejrzyj ten trening bardzo dokładnie. Upewnij się, czy rozumiesz wszystkie polecenia instruktora, czy znasz dane ćwiczenia i czy aby na pewno wiesz, jak je poprawnie wykonać. Na początek swojej przygody z fitnessem wybieraj raczej te treningi, w których trener naprawdę dokładnie tłumaczy i pokazuje każde ćwiczenie. Dzięki temu unikniesz niechcianych kontuzji. Możesz również poczytać o danym ćwiczeniu w Internecie i upewnić się, że będziesz wykonywać je w prawidłowy sposób.

  • Potrzebny sprzęt

    Potrzebny sprzęt

    Dalej, musisz postarać się o skompletowanie potrzebnego do ćwiczeń sprzętu. W tym celu podczas oglądania filmiku skup się nie tylko na ruchach trenerki, ale także na tym, jakich akcesoriów używa. Jeśli chodzi o takie treningi, które celowo przeznaczone są do wykonywania w domu, najczęściej nie potrzeba nic więcej niż maty oraz czasami hantelków. Hantelki możesz zrobić z butelek, jednakże najlepiej zainwestować we własne, o odpowiedniej wadze, które będzie ci się dobrze trzymało w rękach. Czasami także potrzebna może być taśma lub piłka do ćwiczeń, zwłaszcza zaś tych pilatesowych, jednak na pewno będzie o tym informacja w tytule lub opisie filmiku.

  • Wyznacz miejsce

    Wyznacz miejsce

    Kolejną bardzo ważną sprawa jest wyznaczenie miejsca, które przeznaczysz na treningi. Powinno być ono przede wszystkim dość przestronne, żeby nie było obawy, ze za chwilę wpadniesz na ścianę, uderzysz ręką w żyrandol lub walniesz nogą w szafkę i coś strącisz. Dlatego też po obejrzeniu filmiku oszacuj, ile wolnej przestrzeni będzie ci potrzebne. Usuń z podłogi wszystko, na co mogłabyś nadepnąć. Najlepiej wykonywać ćwiczenia w korytarzu, jeśli masz tam dużo przestrzeni, lub innym miejscu, gdzie jest niezbyt wiele mebli i rzeczy do strącenia. Pamiętaj zadbać o swoje bezpieczeństwo.

  • Wygodny strój

    Wygodny strój

    Nie zapomnij także o wygodnym stroju. Nie idziesz na siłownię, więc nie musisz dbać o to, że twoja bluzka ma jakiś głupawy wzór albo że spodnie dresowe mają już kilka lat – najważniejsze, żeby ci było wygodnie. Pamiętaj również o założeniu sportowych, dobrze dopasowanych do stóp butów – dzięki temu unikniesz otarć i kontuzji.

  • Kiedy najlepiej ćwiczyć?

    Nie ma jednej dobrej odpowiedzi na pytanie o to, kiedy ćwiczyć. Jeśli masz czas rano, rób to rano, jeśli wieczorem, to rób to wieczorem. Pamiętaj jednak o tym, że nie można ćwiczyć w ciągu dwóch godzin po pełnym posiłku, czyli na przykład po obiedzie. Znacznie lepiej zrobić to chwilę przed kolacją niż wówczas, kiedy jesteś bardzo ociężała. Z drugiej strony, nigdy nie ćwicz „na głodniaka”, gdyż po prostu nie będziesz miała wystarczająco dużo siły.

Wskazówki:

Jeśli filmik z treningiem nie obejmuje odpowiedniej rozgrzewki, to pamiętaj, aby ją wykonać. Podobnie jest z rozciąganiem.