Zakumaj.pl

W jaki sposób pilates kształtuje ciało?

W jaki sposób pilates kształtuje ciało?

Nie każdy jest wielbicielem ćwiczeń na siłowni lub forsującego biegu, a jednak chciałby ćwiczyć. Po zimie, kiedy wiele zniechęcało do aktywności fizycznej, trudno od razu zabrać się za ciężki trening. W związku z tym zamiast podnosić ciężary, można rozpocząć pilates – łatwy do uprawiania zarówno w domu, jak i na zorganizowanych zajęciach.

  • Czym jest pilates?

    Czym jest pilates?

    Pilates to nazwa stylu ćwiczeń, który łączy w sobie elementy jogi, baletu oraz tradycyjnego rozciągania. Styl pochodzi jeszcze z początku XX wieku. Opracował go Niemiec, Josef Pilates. Głównym zadaniem ćwiczeń jest rozciągnięcie wszystkich partii ciała, poprawienie sprawności mięśni przy jednoczesnym braku przyrostu masy mięśniowej, co zazwyczaj niepokoi kobiety. Dodatkowo pilates ma za zadanie uelastycznienie ciała oraz zredukowanie stresu.

  • Dla kogo pilates?

    Dla kogo pilates?

    Wiele osób, myśląc o rozpoczęciu ćwiczeń pilates, zastanawia się, czy to w ogóle dla nich. Od razu można uspokoić wątpiących – ćwiczenia te są dla każdego, niezależnie od wieku oraz płci. Nie da się jednak ukryć, że preferują ten styl kobiety, ponieważ jest relaksujący, przyjemny, poprawia kondycję, a jednocześnie nie powoduje oblewania się potem oraz nadmiernego zmęczenia. Szczególnie przydaje się osobom, które cierpią na bóle kręgosłupa, walczą z nadwagą albo nie mają innej aktywności fizycznej i odmawiają bardziej aktywnych sportów.

  • Korzyści z metody pilates

    Korzyści z metody pilates

    Regularne ćwiczenie metodą pilates ma niezwykle dużo korzyści dla całego ciała. Dodatkowo dzieje się to stopniowo i z każdą kolejną serią ćwiczeń coraz lepiej widać efekty. Przede wszystkim pilates przynosi korzyści dla wszystkich mięśni ciała. Rozciąga je i uelastycznia w znaczący sposób. Podobnie dzieje się z układem kostnym, dlatego powinny go uprawiać osoby cierpiące na dolegliwości ze strony stawów oraz kręgosłupa. Wspiera przy tym równowagę obu części ciała, więc zanika różnica między np. silniejszą prawą stroną i słabszą lewą. Wspiera umiejętność utrzymania równowagi i kontroli własnego ciała oraz uczy prawidłowego oddechu co, wbrew pozorom, jest problemem dla wielu osób. Co więcej, pilates wyciąga oraz modeluje sylwetkę, pozbawiając ciało nadmiaru tkanki tłuszczowej. Stanowi również dobry środek relaksujący, ponieważ rozluźnia kark i ramiona.

  • Sposób wykonywania ćwiczeń

    Sposób wykonywania ćwiczeń

    Żeby uzyskać pożądane efekty, należy trenować 1 – 2 razy w tygodniu przez 90 minut. Nie powinno się ćwiczyć dłużej, ponieważ mogłoby to doprowadzić do kontuzji. Każde z ćwiczeń wchodzących w skład zestawu powinno być powtórzone 10 razy. Same ćwiczenia powinny być wykonywane w wolno, bez pośpiechu, ze zwróceniem szczególnej uwagi na oddech oraz jego rytm. Już po 10 sesjach ćwiczeń będzie widać pierwsze efekty, co zachęca do dalszego działania oraz ćwiczenia więcej niż 2 razy w tygodniu.