Zakumaj.pl

Sport i fitness (200)

  • Jak bezpiecznie jeździć zimą na rowerze?

    Rowerzyści nie są w czasie zimy tak często spotykani jak wiosną i latem. Zimowe warunki czasami nie sprzyjają jeździe, a wiele osób obawia się, że jest to niebezpieczne. Z pewnością nie jest aż tak komfortowe jak latem, kiedy ciepły wiatr muska po twarzy, słońce grzeje i ma się ochotę jechać dalej niż trasa dom-praca. Jednak zimowe podróże rowerowe mają mimo wszystko wiele zalet: są tanie, sprzyjają zdrowiu, środowisku oraz bywają wielką przyjemnością, jeśli zima jest łagodna. Czytaj więcej »

    monkaaa

  • Jak poprawnie wykonywać przysiady?

    Przysiady to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń wykonywanych zarówno na siłowni, jak i podczas domowego treningu. Jednak popularność nie oznacza, że każdy wie, w jaki sposób wykonać je poprawnie. Często popełniane błędy podczas robienia przysiadów mogą powodować albo niewielkie efekty ćwiczenia, albo nawet uszkodzenia stawów i mięśni. Czytaj więcej »

    aniolek

  • Podstawowe sposoby konserwacji roweru

    Jazda na rowerze będzie przyjemna i nie sprawi żadnych problemów, jeżeli odpowiednio konserwuje się swój sprzęt. Od czasu do czasu niezbędne jest oddanie roweru w ręce profesjonalisty, do serwisu, jednak nie częściej, niż na pół roku – jeżeli nic się nie dzieje. Część działań konserwacyjnych można przeprowadzić samodzielnie, aby sprzęt cały czas działał prawidłowo. Czytaj więcej »

    giesiek

  • Jak dobrze zmierzyć się w biodrach?

    Konieczność zmierzenia się w biodrach zachodzi w różnych sytuacjach. Obecnie dotyczy to nie tylko tradycyjnego mierzenia się, żeby sprawdzić, jak przebiega odchudzanie, lecz również konieczności poznania swoich dokładnych wymiarów przed zakupem internetowym. Jeżeli nie wymierzy się wszystkiego poprawnie, ubranie będzie za małe, za duże lub będzie źle się układać. Jeśli masz problemy ze zmierzeniem swoich bioder, ten artykuł jest dla ciebie. Czytaj więcej »

    marcia

  • Jak poprawnie ćwiczyć dno miednicy?

    Ćwiczenia na dno miednicy są niezwykle istotne i powinny być stosowane przez wszystkie kobiety. Szczególnie dotyczy to pań w ciąży lub po porodzie, jednak nawet bez planowania odmiennego stanu dobrze się nimi zainteresować, ponieważ to właśnie one pomagają odsunąć problem nietrzymania moczu. Nie są trudne, a proste, dzięki czemu nie zniechęcają do działania. Wystarczy 15 – 20 minut dziennie, nawet przed telewizorem, nawet w przerwie pracy, żeby zrobić kilka pomocnych ćwiczeń. Czytaj więcej »

    wrzosik

  • Jak ustrzec się przed skurczami mięśni?

    Skurcze mięśni potrafią być bardzo bolesne i bardzo niekomfortowe dla każdego. Niezależnie od tego, czy jest się sportowcem, czy nie trenuje się aktywnie, skurcz boli. Jeżeli zdarza się od czasu do czasu, można go znieść i zapomnieć, jednak jeśli powtarza się często, wówczas trzeba działać, znajdując przyczynę oraz lekarstwo. Czytaj więcej »

    bevent

  • Podstawowe zasady mycia roweru

    Czystość roweru to dla każdego rowerzysty istotna sprawa. Jeżdżenie na sprzęcie zakurzonym, brudnym, zabłoconym nie jest ani przyjemne, ani nie sprawia pozytywnego wrażenia. Z tego powodu trzeba zadbać o swój sprzęt o każdej porze roku, najlepiej po każdej jeździe, która mogła doprowadzić do zakurzenia pojazdu. Jeśli chcesz wiedzieć, jak poprawnie pielęgnować rower, tym samym przedłużając jego życie, przeczytaj poniższy artykuł. Czytaj więcej »

    patrix

  • Skuteczne ćwiczenia na wzmocnienie stawu biodrowego

    Układ kostny jest obecnie narażony na liczne upośledzenia, bóle, niepoprawne funkcjonowanie, co związane jest przede wszystkim z siedzącym stylem życia. Do tego nieodpowiednia dieta, używki, brak witamin. Doprowadza to do problemów z poprawnym poruszaniem się oraz swobodnym wykonywaniem części funkcji ruchowych. Szczególnie dużym problemem jest zwyrodnienie albo uszkodzenie stawu biodrowego, Czytaj więcej »

    gibonek

  • Proste ćwiczenia na piękne stopy

    Podczas wykonywania ćwiczeń często zapomina się o stopach. Ramiona, brzuch, uda, pośladki, wszystko to jest zawsze dostrzegane, podczas gdy stopy są pozostawione same sobie, a przecież także potrzebują pielęgnacji oraz ćwiczeń. Dzięki nim można cieszyć się długo nie tylko ładnymi stopami, ale przede wszystkim zdrowymi, nie bolącymi stopami, co gwarantuje swobodne chodzenie przez cały czas. Czytaj więcej »

    mistrzyni

  • Jak skutecznie rozciągnąć plecy?

    Plecy bywają najbardziej przeciążoną częścią ciała, dlatego trzeba o nie niezwykle dbać. Nie zawsze ma się okazję do wykonywania regularnych, rozbudowanych ćwiczeń, jednak to nie powinno być wymówką dla zrobienia przynajmniej jednego ćwiczenia. Z pewnością pomoże ono w utrzymaniu kręgosłupa w lepszym stanie, ale przede wszystkim przyniesie ulgę i poprawi sprawność całych pleców. Prezentowane w poniższym artykule ćwiczenie jest przeznaczone szczególnie dla osób, które mają siedzącą pracę lub siedzący tryb życia. Czytaj więcej »

    ajstii

  • Rewelacyjne ćwiczenia na smukłe ramiona

    Zwisające kawałki skóry na ramionach, nadmiar tłuszczyku w tej części ciała nie wyglądają szczególnie estetycznie i wielu kobietom po prostu przeszkadzają. Niestety, nie każdy zestaw ćwiczeń powala modelować ramiona. Potrzebne są specjalne ćwiczenia, najlepiej z hantlami albo z butelkami z wodą. Już po pierwszym tygodniu ćwiczeń widać będzie wyraźną różnicę w wyglądzie mięśni. Czytaj więcej »

    ewelinaf

  • Jak ćwiczyć 5 minut dziennie i mieć płaski brzuch?

    Posiadanie ładnego, płaskiego i umięśnionego brzucha to marzenie wielu kobiet. Niestety, jest to równocześnie trudne do osiągnięcia. Samo robienie brzuszków, choć posiada korzystny wpływ na mięśnie, nie spowoduje, że brzuch będzie zgodny z oczekiwaniami. Aby do tego doszło, lepiej zastosować kilka ćwiczeń, które są szybkie i działają na wszystkie mięśnie, spłaszczając je oraz modelując. Dzięki nim nie tylko brzuch będzie wyglądał lepiej, lecz również talia znacznie się wysmukli. Czytaj więcej »

    kacha